Mediatiedote: Pauli Partanen ehdolla kansanedustajaksi

MEDIATIEDOTE

Julkaisuvapaa heti

Kokoomuksen Keski-Suomen piiri on asettanut kaupunginvaltuuston puheenjohtajan Pauli Partasen ehdokkaaksi huhtikuussa 2011 pidettäviin eduskuntavaaleihin.

Pauli Partanen toimii tällä hetkellä Jyväskylän kaupunginvaltuuston puheenjohtajana sekä Jyväskylän koulutuskuntayhtymän hallituksen puheenjohtajana. Partanen on kokoomuksen puoluehallituksen jäsen ja Keski-Suomen kokoomuspiirin puheenjohtaja. Vapaa-ajalla Partanen on vahvasti mukana metsästäjäliiton toiminnassa, mm. Suomen Metsästäjäliitto ry:n liittohallituksen jäsenenä, liiton koulutustoimikunnan puheenjohtajana sekä Keski-Suomen piirin puheenjohtajana. Siirryttyään reserviin puolustusvoimien palveluksesta vuonna 2000, Partanen on pystynyt keskittymään täysipäiväisesti kunnallispolitiikkaan.

Kuntapolitiikan ohella Partasen erityistä osaamisalaa ovat koulutukseen, osaamiseen ja elinkeinopolitiikkaan liittyvät politiikan osa-alueet. “Talouden taantumasta noustaan osaamiseen ja koulutukseen panostamalla, innostava työ on parasta syrjäytymisen ennaltaehkäisyä, eikä yhteisöllisyydenkään merkitystä hyvinvoinnin kannalta pidä unohtaa“, Partanen toteaa. “Osaamista on kasvatettava tulevaisuuteen katsoen, luontevassa yhteistyössä elinkeinoelämän kanssa, yksilöiden vahvuudet tunnistaen“, Partanen jatkaa.

Jyväskylän Kokoomus ry tukee Pauli Partasen ehdokkuutta. ”Pitkä kokemus kuntapolitiikassa ja vankkumaton kokemus keskisuomalaisten hyväksi tehdystä työstä antaa Paulille erinomaiset lähtökohdat kansanedustajan työhön. Paulin osaaminen täytyy saada Keski-Suomesta koko kansan hyväksi” toteaa Jyväskylän Kokoomus ry:n puheenjohtaja Eeva-Kaisa Rouhiainen.

Partanen on syntynyt vuonna 1952 Rautavaaralla ja toimi ilmavoimien palveluksessa 30 vuotta lentokone-elektroniikan opetus- ja käytännön tehtävissä Tikkakoskella. Palvelusjoukko-osastot olivat Ilmavoimien Viestikoulu (nyk. Ilmasotakoulu) ja Tukilentolaivue.

Pauli Partasen vaalipäällikkönä toimii YTK Teppo Leinonen. Leinonen on toiminut muun muassa Kokoomuksen Nuorten Liiton puheenjohtajana ja Kokoomuksen puoluehallituksen jäsenenä vuosina 2008-2009 ja hänellä on kokemusta puolue- ja vaalityöstä monesta eri näkökulmista valtakunnalliselta tasolta paikalliseen useissa eri vaaleissa.

Lisätietoja:

Vaalipäällikkö Teppo Leinonen,